mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 juli 2022

en blomtertur på fjället


I dag är det internationella Sjögrensdagen
som firas till minne av Henrik Samuel Conrad Sjögren.
Han föddes den 23 juli 1899 i Köping
och dog i Lund den 17 september 1986.
Såsom läkare och Oftamolog och även medicine licentiat,
gav han ett namn år sjukdomen "Sjögrens syndrom".
Denna dag firas i princip av alla
Sjögrens organisationer i världen


morgon mellan fjällen


kl 10 lämnade jag över dessa stövlar 
till en ny ägare
vi träffades på parkeringen 
vid sporthotellet
och hantverksmarknaden som är där




har länge tänkt köpa en mössa av
Sara har en tunn nu ville jag ha en tjock


blev en grön ullmössa
köpte även potatis o tunnbröd på marknaden
innan vi for vidare till Akersvannet  


ska man på tur ska man ha matsäck
en macka med rökt renhjärta
en med hästkorv
LYX



NYA MÖSSAN så skön i snålblåsten
och mackan med renhjärta helt underbar



lite lä i bakluckan


fjällbruden var ju den vi åkte hit för



viskleken



när bibliotekskortet blir jättestort


purpurbräcka


ingen aning men någon lite mossa (tror jag)


slåtterblomma


ripbär


utblommad fjällsippa








vi får ända till "värdens ände"
här finns ett gapskjul och stigen upp till
Okstindarna 
lite mer kaffe och en macka med hästkorv


smörboll



mossljung


stjänbräcka


väl hemma blev det lite mat
kassler o svampsås


och den "nya" potatisen 


jag har kommit en bit på tröjan
en mönsterrapport
kommer att bli fint  


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är så fin i mössa❤️👍