mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 juli 2022

så var vi då här och vardagen börjar


jag började dagen med att fylla på fågelmaten
ja ja vet dom har mat i naturen nu
MEN detta är EGO
jag vill se dom utanför mitt fönster


en tur på ägorna 
hallonen ser ut att må bra


likaså röda vinbären
dom svarta där är busken för liten än för 
att de ska bli nått


+9° och småregn


hönsbären är så vackra
ska nog plocka en bukett



även om busken är urgammal
är just den här rosen ny


spireans blommor är ju underbara


frågade Hedda om hon ville gå ut 😉


lite fix av skafferidörren


skulle tro att den inte är så ny
15 kr på ESSO


in till byn för att handla på konsum

och sen till Monika
för att köpa en västerbottenlimpa
Per var där 
och vi fick en liten pratstund
och en fika och Monikas
goda mazarin




när vi handlade i Vilhelmina fanns
Lulepalt med röd lapp
och inte kunde vi motstå det
klicka här för en förklaring på Lulepalt


så det blev uppstekt palt idag
(Pitepalt ÄR godare)


Här sitter vi och har det bra
och ute kommer ett fint 
sommarregn 


falukorv i ugn
stod på kvällens meny


Hedda har fullt upp
fåglarna har redan hittat till maten
vi har sett
Blåmes (den bor i holken på huset)
Domherre
Talgoxe
det var dom som varit vid fågelbordet
sen har vi sett
Flugsnapparen 
(bor i holken på björken)
Sädesärlan
en sångare av något slag
(omöjliga att skilja åt
gissar Gransångare)
Svalorna som bor i garaget
en Strömstare
Skettors/Skittrast/Snöskata = Björktrast
  och så har jag hört Koltrasten


de är ju ändå onsdag
så lite mys på kvällen
till sportradion 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda har storbildsteve ,vilken lycka😻Trivs bästa i öppna landskap där själen kan få ro....så santNjut av din dag❤️