mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 juli 2022

en helt magisk dag


blir en bra dag det här


endast +2° på morgonen 
men det fixar till sej frampå dagen


var in till byn för att leverera
de sålda elementet och den rostfria bunken
passade på att gå in på "konsum" och beställa
västeråsgurkor kommer på måndag
hoppas hon får med krondill också
var vist svårare 



vi åt på  sporthotellet
dom har pensionärsrabatt
89:- för lunch


nudelwok jättegott



vi håller hos ute 
Hedda strövar runt lite i sitt koppel


eller bara ligger och myser


Men så kan hon få för sej att "rymma"
eller ta en längre promenad
Hedda är vid pilen MEN hon har kopplet
hägnade efter sej och handtaget är vid pricken



min matte är helknäpp
hon sätter mej på en STEGE
jag vet väll inte hur man gör med 
en sån...


högt var det ju och inte fanns det 
någonstans jag kunde hoppa till


så jag mer eller mindre 
RAMLADE ner 
innan matte nådde mej

Stega måste jag helt klart 
öva mer på 
kan ju vara kul när man kan 



ungdomarna i grannhuset
roar sej


på kvällen blev vi bjudna på 
paltmiddag
hos Lena o Åke


Åke hade kokat palt så himla gott



en är nätterna ljusa
klockan är 22.45



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Taskigt att sätta katten på stegen,nu måste hon ju lära sig något nytt😂Helt underbart att hon kan gå ute och strosa och hålla ordning på ekorrarna 👍Njut av dagen🤗