mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 juli 2022

Fjällbrygd en tradition att hålla hårt om


två små gynnare
Hedda snackar för fult med dom
från insidan av köksfönstret


att göra PROVLAPP
ett nödvändigt ont


i stora delar av Sverige är det olidligt varmt
här eldar jag i spisen
för vi har INTE varmt
+10­° är inget att skryta med


maten blir så god på vedspis
inbillning jag vet


vad är det med korsord o katter??


älskar "fartränderna" hon har i pannan


ja men vad är detta
SOLEN
helt magiskt men inte jättevarmt
lagom strax över 20 kanske 25 


Lennart bjöd på middag


så var det dax för kultur igen


i dag ute på UDDEN




sämsta stället för att fotografera
men bra ställe att sitta på

men Philip Lindgren från Boksjön spelade blockflöjt
tvärflöjt så håren reste sej på kroppen
av välbehag 


man fick köpa en biljett till fikat i pausen


kaffe o rulltårtsbakelse
gott som tusan


Kent Lundholm
vilken lirare


och vännen Mikel Nemi
han kan ju han oxå
helt otroligt hur han kan få till det


så travar vi hemåt
fyllda med skratt fin musik och ett och annat visdomsord


blev en så fin kväll


när minnen dyker upp på FB
 måste vara 1964-65
för jag ser inga förlovningsringar
och vi förlovade oss i maj 65


och glömde
vi köpte naturligtvis tunnbröd
när vi var på Udden
 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Just nu är jag avis på dig,34 iskuggan🥵🤗