mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 juli 2022

gul varning ..... en åskknall och 33 mm


lite morgonplanering
hur gör vi i dag?
Jo Lennart och jag for in till konsum
grabbarna tog en tur med mask o spö


Grabbarna var inte hemma till lunch
så vi åt lunchen själva


dom kom hem lagom till eftermiddagsfika
då dom käkade sin lunch
hade inte fått nått i Gammån
men i Jokksjaure lurade dom tre


när vi var på affären blev jag  supersugen på
Flygande Jakob så jag kunde köpa
bananer o bacon de var de som felades


blev ju så där supergott


i dag har det regnat hela dagen
till och från 33 mm
och vi hörde en åskknall
och radion blev tyst i någon minut
men strömmen har hållit sej



men grabbarna trotsar fukten
från ovan
och far till Jokksbäcken en sväng
fick med sej en fisk hem



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gosigt att ha killarna hos sig.Nu har ni haft regn och kyla så nu är ni värda lite lagomvärme också ✊️🤗