mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 juli 2022

en helt igenom bra dag


vilken underbar morgon 
vilken underbar dag


grabbarna laddar för en sväng till
Hemavan och Tärna vilt


Lennart städar
och jag bara är


fixar in lunchen i ugnen
så den blir klar till killarna kommer hem


smörkokta morötter


blev bra de där
fläskytterfilé a la Skansen


så den sedvanliga vilan


solen lyser fortfarande
och bromsarna frodas



Hedda tränar på att vara ute i koppel
och sele Hon vill gärna vara ute
men 
UTAN SELE


stöpta i samma form
sonson farfar son
Pärzon o Anton ska dra till fjälls
och fiska


jag gör en omelett på pytten från igår


tallbock / kronbock / granbock
ja inte tusan vet jag


våra hyresgäster i garaget







vi gick ner till stranden och tände en brasa
för att få till lite rök 
och få knotten att dra någon annan stans




mitt i natten kom grabbarna hem
BLÖTA då regent kom i kväll
men glada 



 

Inga kommentarer: