mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 31 juli 2022

Var är bären??? Var är svampen???


PILFINKAR
ja du tycker kanske de är väll ingenting
men si här i fjällvärlden brukar dom inte vara
satt  nästan kaffet i halsen
även om jag inte fått nått kaffe än


inte alla dagar man kan äta frukost ute
men i dag var det en sån dag


Hedda botaniserar vidare 


jag laddar korgen med svampkniv
och en flaska vatten
och styr Carl-Oskar
mot mina svampställen




en liten blyg Linnea 


VAR är alla lingon❓


Var är alla blåbär❓


Var är alla svampar?


midsommarblomster


ja ja en fin promenad blev det
men här vänder jag hemåt


nordisk stormhatt


rallarros


"min" väg är den första vägen från 
Storuman till Tärnaby
byggdes på 20 talet.. 
nu finns den kvar som stig 


när jag kom hem ville Hedda sitta i korgen förståss


Lennart hade fixat lunchen


Jag hittade ju ingen svamp
gick åt fel håll tydligen
för Ninna kom med några rikligt fina
taggsvampar


gjorde en krämig svampsås till pastan
fattades bara lite vitt vin i såsen
men man kan ju inte  ha allt hemma


så fick vi agera
Fader Fouras


ungdomarna i grannhuset hade lekdag
och nu var det fångarna på fortet


klurigt värre


Hedda ligger i korgen på Carl-Oskar
här har hon full koll genom "gallret"
och är i skuggan


nu har hon klöst sönder klösbrädan
Lennart skruvar ner den
och sen vänder vi på den
så räcker det en stund igen


helt magisk kväll
jag får flytta ner från altanen
vill ju sitta i solen
den är inte het bara skön


blir vinbär i år oxå men än får vi vänta



och så var det svar på frågan
han väger ju Frukt o Grönt
*fniss fniss*

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina kissen.Jag har tänkt i massor av dagar att jag ska gratulera Måd på födelsedagen men tydligen så är jag helt förvirrad,fel datum,fel månad,fel,fel,fel🤨Jag hoppas innerligt att jag gratulerade dig på rätt dag för du är den vackraste människan jag har träffat på här på jorden🌺Nu tar jag min kaffekopp och går ut i solen och önskar oss en fin dag🤗