mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 juli 2022

FB är BRA


Morgonsolen redan stålar
högt på blåa himmelen
lilla fågeln glättigt sjunger
från sin gren igen

så sjön vi i småskolan
och i dag stämmer det 


Hedda har fått ha sele på 
i dag 
hon är inte glad
men jag vill att hon lär sej
att det går att gå och leva
även MED sele o koppel


Grabbarna är till byn och köper mask
jag fixar lunchen



stroganoff är ju inte så illa
mätta blev vi



Pärzon undrade var man kunde köpa tunnbröd
ja la ut en fråga på T-by sidan om det fanns någon
som hade några påsar att sälja
och A-fen svarade på 5 min att
vi kunde hämta hos hans svärmor
TOPPEN 
så nu har grabbarna några påsar att ta hem
och vi några att smaska på

FB är BRA


efter lite vila
åker grabbarna till Jokksbäcken för att blöta masken
och jag ska få till lite middag


pytt i panna och stekt ägg blev det



då jag har lite ork kvar och vet inte hur den är imorgon
fixar jag till morgondagens lunch redan nu
fläsk ytterfilé a la Skansen 


jag sover 
Grabbarna fiskar
och Lennart tar en tur i byn
klockan har blivit nästan midnatt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt att få laga mat till hungriga killar👍🤗