mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 september 2022

11 september är ett konstigt datum....


Hedda har lite kli i pälsen


så husse hjälper till med kliandet


med en taggig pälsborste


så nu ligger husse riktigt bra till 
SÅ SKÖNT


Dags för söndagens gudstjänst
på Hemavans Fjällcenter = SMU
(bild från nätet)


Kjell-Arne Alvarsson
hälsar välkommen


och Bibelfjällarna ledde sången


och läste texter


biblefjäll är en folkhögskolekurs på två terminer
där Gud Jesus Jag och Naturen står i fokus


missade vad prästen hette
han var från Ursviken i alla händelser 


så kom alla nya Bibelfjällare fram


och blev välsignade
och fick sina fadderfamiljer



så fick också vi välsignelse av Helena


så var det fika


Lennart frestade med en bulle han


Joakim o Baran barnen från Umfors
var här med Johanna då mamma o pappa jobbade


Hemma blev det "elefantöra" med kryddsmör


så var filten klar


jag och min assistent
blockar kanten


många nålar blir det


får ta halva filten åt gången
då jag inte har en tillräckligt stor 
frigolit skiva


två kanter rosa och två blå
för man vet ju aldrig 
vem som ska ha filten


så var det valvaka




Hedda ligger "till bords"
hon har nog aldrig ätit så många räkor
som hon gjorde i kväll 
6 st


filten klar 
vad gör man då
fniss fniss
de får du se en 
annan dag


11 september sålde vi vårt hus 2001
 och så var det terrordåd i USA
och två år senare 
mördades Anna Lind
och i dag är det val



när jag lägger mej är allt ovist
och så kommer de nog att vara 
ända till onsdag


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fortfarande oviss utgång och jag gillar inte vart det lutar,bajsbrun sörja ogillas av mig🙈Kram