mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 30 september 2022

att bo på en byggarbetsplats


kl 7,05 sätter dom igång
med att lägga putts på huset


kommer att bli så fint när det blir klart
om 3-4 år så där...men bra blir det


även på kökssidan jobbas det
och alla fönster är förplastade


på kökssidan håller dom på 
att såga av den utskjutande delen
på balkongen


bor man på 10:an är det långt till marken


våran Hoya har haft det bra
när vi varit borta
kunnat växa som den velat
*fniss fniss*


på VC för att ta lite blodprov
och sköterskan lyssnade inte på mej
Talade om att jag är svårstucken
och hon bär ta den minsta nålen
ja ja
hon tog inte den utan stack och rotade
runt i armen med en grövre
och upptäckte att de gick inte
fick krypa till korset
och ta den minsta
då gick det på andra sticket


sen till apoteket och hämta ut
en laddning medicin


mat måste vi ha om än att det blev sent på dagen


Lennart tar en sväng 
på gården med kameran








så fint de blir på låghusen
hoppas vi oxå får så fint på våra gavlar


på kvällen bjöd vi upp 
Kjell o Gunilla på lite fika
hade köpt ostkaka


en liten laddning från matsmart


öl för 6:- styck 
bönor o krossade tomater var de viktigaste


då var det dax att ta tag i beställningen till 



nu ska jag bara bestämma
hur mönstret ska se ut

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag som hoppades att balkongerna skulle vara klara när ni kom hem...hemska odjud🙈

Mådde sa...

Det skär i öronen STACKARS Hedda