mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 3 september 2022

vilken UNDERBAR dag


ja men då tar jag väll hand om dessa godingar


får allt bli fyllda med köttfärs
vi blir lite nostalgiska 
svärmor gjorde ALLTID detta
när det var ljusfest på koloniområdet
ljusfest/kräftskiva
och så gjorde hon kräftströmming till
svärfar som inte åt kräftor


Matte du har fin köttfärs
och mitt fat är TOMT 
Ja ja Hedda du ska få ....


en stor klick köttfärs 
= paltkoma


nu är paprikorna förvällda
och köttfärsen brynt
nu ska om bara in i ugnen 30 min


perfekt för lite kaffe
och virkning



Hedda mår  gott



hade en restpaj som också fick komma fram 
till lunchen 


vila Beställde fika ute kl 14


och solen har nu kommit fram på riktigt
varmt och skönt
MEN mazarinen var bara söt
så Lennart fick resten


Hedda på span 
det sitter en talgoxe på maken
under fågelhuset
MEN hon hinner inte på den jag lovar


är det för varmt för att vara ute i älgskogen
kan man alltid fylla vedboden


ja har ju min virkning
och Lennart sin kamera






ja men då var det dax för mat igen då


Pytt blev det
tänk när jag var barn kunde man 
bara göra pytt på kokt potatis
lök o kött/korv
Det var då det


på kvällen bytte denna bok ägare
Karin H kom hit och hämtade den




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hon har det riktigt gott Heddakatten 🥰