mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 september 2022

detta händer inte i stan


1 September och älgjakten är igång


for in till byn för att handla lite
och fylla på alvedonförrådet
På apoteket visade de sej att 
mitt recept var slut men jag tänkte 
va tusan Alvedon kan jag ju köpa receptfritt
Men döm om min förvåning
jag fick köpa 
en stor burk på recept men utan recept 
om du förstår hur jag menar
de skulle inte gå i stan

blir att förnya recept med andra ord


köpte en massa småburkar till hjortronen
och dessa paprikor för 11kr
så jag fick lov att köpa köttfärs oxå
för i morgon blir det fyllda paprikor


hade klappgröt kvar sen i går
så vi lyxade till den med banan till lunch
bananerna kostade oxå 15 kr/kg


så har jag fördelat hjortronen i småburkarna
lagom till oss


Torsdag är det ju 
och hjortron hade vi


och BRUNOST 
ja man hur gott är inte det⁉


kom på att vi hade ostbollar
men va tusan de var ju ostkrokar
inte lika gott
om du frågar mej
men jag tror de är inbillning


en stilla dag slutar helt stilla 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hjortron är verkligen lyxvara jag kan blunda och känna smaken😉