mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 september 2022

Bara en helt vanlig dag


stekt ris med ägg grönsaker o falukorv
toppat med jordnötter
helt OK, vi blev mätta
och några skålar tomma i kylen
Asiatisk pytt i panna 


sitter på sjukstugan och väntar
ska tanka B12


i dag blev det 
fika på FICA
ja de heter så ICAs fik i Hemavan
Men nog tusan kunde dom ha lite bättre
fikabröd ... morotskaka från "fabrik"
är ju inte gott


Hedda får jobba lite för brödfödan


hon har blivit så duktig på att
"sparka" bollen så kulorna kommer ut
en katternas Zlatan


en laxpaj och en med rökt renhjärta
och så nykokta rödbetor 


hur gott är inte detta 
jag var ju visserligen sugen på majsar
men de fanns inte i affären så detta fick duga
och de duger mer än väl


jag gav Hedda en laxbit...
Men snälla matte ska jag äta på golvet❓
Och laxen lukter ju inte ens gott❗
Nej du tanten 
ge mej mina "pluttar" NU
(och så fick det bli)


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nykokta rödbetor är ju sååå gott👍