mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 16 september 2022

nästan fredag


vaknar i en "leksakslåda"


"jag ser nog att klosaxen står där...
försök inte lura mej"


en älskad saga från min barndom


lite läskig var den 
tyckte jag allt


i dag hade vi sagan på riktigt
Hedda var på språng
hoppade och fick garnet runt benet
och drog iväg


köttgryta från frysen


så sover vi lite middag



riskaka med kanel, päron och lite salt
blev godis till kaffet


så bakade jag några kakor
eller rättare sagt jag gräddade
för degen var klar i frysen


Annaeva vill ha gamla drag, flöten
och ett fiskenät till dagis
men dragen måste "avkrokas"


Lennart t.o.m
putsade dragen


provade med sliptrissa
men han övergick till handkraft igen
det var mest oväsen 


så fick dessa gamla drag som ändå skulle
slängas ett nytt liv på ett dagis i Upplands Väsby
det hade dom nog aldrig kunna tänka sej


la ut dessa till försäljning
sålda
levererade i morgon när vi ska till byn


de här träfatet har funnits i stugan
sen vi kom hit
och nu ska Maria få ta hand om det


Torsdag är det ju


nästan fredag är det oxå


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Heddakatten är för ljuvlig❤️Bra att göra sig av med prylar som bara ligger för det gör ju någon annan glad👍Massa kramar till Lennart,vilken klippa han är👏Du får också en kram🤗