mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 september 2022

Vit-Blå-Röd


för tre år sen var det snö på morgonen

i år har vi inte haft MINUS ens på morgonen 
i dag var den +7
ur led är tiden


Matte ska inte tro hon får ha sitt
ljumma vatten ifred


så var det dax att kasta lite 
skräp igen då
förstår inte vad man samlar på sej


och så blev mina fingrar vita
så där helt plötsligt
utan anledning
och efter vitt kommer BLÅTT
och då gör de ont så ända in i bängen
sen blir det rött och varmt
det tog lång tid idag 
att få till rätt färg


en sista sväng in på macken
Lennart frestade med en glass
och jag en daim
½ ligger i skåpet
och väntar på att bli uppäten
en annan gång


den välsignade köttgrytan
vet inte vilken gång i ordningen
den har räckt länge den där kossan
men nu är det slut


det finns en fröken 
som ska få riktig 
kloklippning när vi kommer till stan



fransk löksoppa
(på påse Inte de godaste som finns)
hade en förpackning i skåpet
brukar ha som krydda i köttbullar
men nu tog vi den som soppa
och som sagt
godare har jag ätit
men helt OK ändå
och pizza fanns det kvar sen i lördags


vedskåpet var öppet
då måste de inspekteras


så blev det lite vilda lekar
med Fågel Fenix



Hedda blev helt slut


så även Fågel Fenix


men han lever ju alltid upp igen
bra "leksak"


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Den där Fenix har det inte lätt😂Spännande för Hedda att komma till stan och inviga nya balkongen👍🤗