mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 september 2022

Vi börjar med lite statistik.....










dagens lunch 
svampomelett


och en pannkaka med svampstuving
kvar sen i går kväll


Lennart eldade upp lite 
sly han hade röjt för några veckor sen
det var så tort att det var över på 30 min


Trädgårdssällskapet hade
sommaravslutning med plantbyte




och fika i kåtan


mycket gotta fanns det





Johanna hade planterat potatis i krukan...


och titta så fina


fin skörd och tänk om det fått 
lite mer vatten på slutet
då hade det varit 
en riktig höjdare



vi fick med oss sallad hem 
tack Karin 


nu är det lågvatten hos oss



när jag var ut och fotade 
hittade jag två björksopp 
på Jonas tomt
blir soppa i morgon


i kväll blev det fiskbullar
bara att värma när vi kom hem från byn


än en gång tack Karin för salladen

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ett riktigt potatisår,har fått massor av potatis i år,minst 100 kok och goda är dom👍