mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 september 2022

överraskade vännerna


dagens kattlunch
tonfisk


dagens människolunch
spenatsoppa


kaffe o kafffekaka


så for vi iväg och lämnade
saker på loppis i Laisholm
och handlade lite också
en bok till matte 
och ett sele till Hedda

när vi åkte från Laisholm
åkte vi in till Hemavan
för att se om dom hade 
fåglemat
och det fanns 
EN 5 kg påse
den är våran nu


Pim köpte lite mer grejer från oss
som vi lämnade av utanför 
Vikbacka där hon jobbar
Vi skulle ju i alla fall åt de hållet
nämligen till Ulla o Krister
som bor mitt emot




vi hade varit på Macken och köpt
pizza för att bjuda på

Sandströms blev överraskade
för Ulla hade inte fattat att vi skulle
ha mat med


Krister orkade i alla fall vara med en stund
och han åt två bitar pizza
Gustavs special var nog godast 😊


så hem och baka en långpannekaka
till kyrkkaffet i morgon

blev inte så snygg hoppas den smakar i alla fall


när Lennart var in och köpte fågelfrön
passade han på att köpa 
två majsar till kvällen
MEN så GOTT


våra fina tjejer



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar secondhand 👍Behövde några mindre dricksglas och hittade sex stycken för fem kronor,alla sex,gillas👍Här blev det också pizza igår och jag lyckades få i mig en bit,resten blir middag och kanske lunch idag👍