mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 21 september 2022

det gick med vinst ...



20 sep 1971
kom lillebror
som fick heta Pärzon
ja de står det inte på körkortet
utan Pär Östberg
men då han var lik en kille som hette
Person på Morfars jobb
blev det Pärzon 
och så är det fortfarande


STRORT grattis min bästa son


en höstsoppa till lunch


innan det var dax för bingo
(inte riktigt min grej)



men kaffet och mackan var gott


så var det dax för nästa två spel
och efter det lottdragning


hade två rader på bingo = 100 presentkort på COOP
jag vann 2 liter svarta vinbär
och Lennart 1 kg hjortron
så det gick  med vinst kan man säga


hittade en låda järpar när jag skulle lägga in
bären i frysen Så det fick bli dom till kvällen


fick en fråga om att sticka en tunika
i dag....
få se om hon nappar på färgen
och priset

 

 

 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att något trist gav utdelning👍Grattis till Perzon🌺