mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 april 2023

32 mars ...så får det bli


jag hoppar övar 1 april
vill inte bli lurad


i går visade jag den bogrop jag önskar hon skulle använda
idag fixar hon med bogropen hon hade förra året
lite lite för långt bort från kameran
man man kan ju inte få allt


temperaturen där jag varit hitills i år
ett kvartal en bordstablett


kycklinggryta till lunch


ute efter vilan
i dag tog jag 
"Hundhatten"
stickad i hundgarn


i dag var himlen inte klarblå


men när kvällen kom
hade himlen blivit klarblå igen


och det blev 
melodikrysset med Tärnakören


Pi hade fixat till ett kryss
SVÅRT
tre ord fel i mitt kryss


gofika serverades
detta är Lennarts och mitt fat 




när vi lämnade Församlingshemmet
var himlen rosa
vackert som en tavla


varma mackor till kvällen
kokt potatis o falukorv



läste slut på boken i går kväll
släckte när klockan vart1
innan jag släckte lyset



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Man blir lycklig av den himlen❤️