mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 18 april 2023

en STÄNGD dörr


gårdagens deg 
har nu jäst över natten
ser LITE kladdig ut
men vi får se


mycket mjöl på bordet så gick det bra
ska ju inte knådas bara formas


fina blev dom 
nu ska dom kallna och vila
några hamnar i frysen
och jag får till frukost i morgon


lyckades fånga koltrasten
men inte bofinken


HUSSE HAR STÄNGT DÖRREN





lasagne till lunch


min egen "puts Johan"
(ett företag i västerås)


och när Puts-Johan kommer är dom alltid två
så de var dom här oxå 
Husse o Hedda


alltså mat är gott


virkar väll på 
har ju lite garn kvar här i stugan
en låda rosa och låda gult


och som tur var hade jag ett 
nystan rött oxå


inte en helt igenom bra dag
En granne hemma i stan har dött
och min vän ligger på lasarettet
med en spricka i en kota
och ska nu flyttas till Umeå lasarett
för att få en korsett
och min stickvän Kerstin 
är kvar på korttidsboendet
Alla har de inte bra
jag kan inte annat än be 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mycket att ha koll på när man är katt🥰