mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 april 2023

kamouflagefågel


när gudstjänsten ligger 7 mil bort 
får man starta lite tidigare än vanligt
Vila kapell en av kyrkorna
i Tärna församling

Har du sett fimen SAMEBLOD
då har du sett Vila kapell


Lilian ringer in gudstjänsten





Larsa är även idag 
både präst o kantor


här lyssnar vi till Laleh och sången Goliat



när man är i Vila är det ALLTID
"fikakorg" som gäller



så blir de knytis
så himla trevligt


människan lever inte enbart av fika
hon måste ha mat oxå


och i dag blev det på AVA
restaurangen på ICA i Hemavan
det var dock inte läge att sitta ute
men man kunde titta ut i alla fall


när vi kom hem
blev det en kort vila
Hedda tyckte dock att vi skulle
vila längre


så har jag anmält mej till Berget
29 maj till 1 juni
så underbart att ha nått att längta efter



tog fram en hjärtekatt som var på G
gjorde den inför utställningen
då jag visade en påbörjad katt


kycklingpaj



jag älskar dessa tomma pajskal från Hattings
så bar att ta fram när man får en skvätt mat över
som inte räcker till nått 
men blir till en måltid som paj


kamouflagefågel
eller som den heter på riktigt
snösparv


kom en bit på katten
tur så hade jag lite stoppning så jag kan 
göra den klar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ska leta efter dessa skal,verkar himla vettigt 👍