mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 april 2023

Glädjen är högt i tak


Gumman Tö sliter hårt
+° blåst och små-snö/regn


dagens lunch
en låda solmos (morotsmos) från frysen
och stekt korv + några stekta potatisar
helt perfekt


Hedda tycker vi sovit för lite
men jag måste ju gå upp
är ju så kissnödig


då jag har lite ork
passar jag på att göra en lasagne


blir mat till tre gånger åt oss
perfekt


ja men nått ska man väll virka
eller hur?


när vi var på affären träffade vi 
Kalle o Axel-Olov
Kalle tipsade om den här korven
ÄLGSALAMI


han hade helt rätt den gode Kalle
SÅ HIMLA GOD


Hedda Husse o fågeln Fenix
här var de bus på G

Talgoxe

När Hedda och jag vilade 
var Lennart på fågelspan
vid matningen

domherre



Sidensvans

han fick dock inte med den han var ute efter
blåhakehonan



ja ja vi får se i morgon


våran fina Gloria i Uganda
är nu utexaminerad sjuksköterska 
inriktning barnmorska


man skulle kunna tro att vi skulle äta
lasagne men se de blir på måndag först
i dag stod det potatisbullar på matlistan


fick ett telefonsamtal från en upp över öronen glad
Helena i kväll
hon har fått en tjänst i Barkarö Västerås
vi är så glada 
💓🙏💓

nu ska vi bara hitta ett boende åt henne också



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Glad för duktiga Gloria,helt fantastiskt ❤️Underbara fågelbilder👍