mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 22 april 2023

ÄGG av olika slag




en fluga gör ingen sommar
men gillar flugor kaffe?


ETT ÄGG i "vårat" bo HURRA


vi skulle få främmen men Åsa blev förkyld
så vi avvaktar med besöket
MEN jag bakade en rulltårta ändå



MEN de var nått mysko med äggen
små var dom ...ja de är ju inget fel
hårda skal hade dom ... inget större fel de heller
men jag fick inte upp "vispet" så vitt o fluffigt som jag ville
konsistensen på rulltårtan med gummiaktig ⁉


kålpudding till lunch


när jag vaknat efter mittigaensovet
 och "kokat" kaffe
så låg Hedda på bordet 


hon var så söt att jag bara måste fota henne


Lennart satt på fågelspan vid husknuten 





jag fixade som sagt lite kaffe 
och vi intog det ute i solen
rulltårtan ÄR märklig


stilstudie av Hedda







så var det mat igen då
kassler ägg o stekt potatis
äggen är små och hårda
men som stekta var dom i alla fall goda
konstigt


och så sovs det en stund 
innan kvällens aktiviteter 😉❤


Lennart åkte in till byn
det skulle var invigning för Ingemartrofén
på Folkan MEN det var inställt
tävlingarna  hade dragit ut på tiden
så de blir i morgon i stället 


så Hedda och jag vi roade oss själva


jag blev sugen på popcorn
hade en mikropopp så jag fixade det
eller de gjorde jag inte 
för det började brinna efter 2 min 
så jag blev utan 


å vad jag vill ha stoppning så jag kan
göra klart MEN nu har jag ingen
och får snällt vänta
 

kl är 21 och det har inte kommit nått mer ägg i dag


Eid Mubarak 

jag har "barnbarn" som inte är mina barnbarn
jag har barn som inte är mina barn
så är det bara .... här har vi då 
William som jag är "mormor" till
och som i dag firar stort


han firar stort idag
ny kläder ska de vara




och god mat
qabuli polow heter den här rätten
ris, lamm, russin, mandel o morot

 så var fastan bruten och livet återgår till de normala
Eid Mubarak 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En sån stilig pojk och Hedda är ju ljuvlig när hon njuter i solen🥰