mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 april 2023

på sjukbesök


en morgon när jag vakna 
är hela världen vit
och vi förstår att vintern har kommit hit


ja så sjöng vi i skolan på min tid
MEN de är inte vintern som kommit hit
där är bara våren som tar hjälp av lite nysnö
så den gamla snön ska smälta fortare


vacker är det i alla fall
ÄVEN om jag hade uppskattat
lite värme och sol
MEN nu bor jag i Sverige 
och då är det så här


bondomelett till lunch


så tog vi med några böcker ett virkat gosedjur
och åkte till Storuman
och sjukstugan där
en liten tur på 10 mil enkel väg


men innan vi steg in på sjukstugan
tog vi en sväng till COOP
och köpte lite godis
OJ VILKET GAMMALT GODIS DOM HADE
hårt som sten
ja ja då räcker de längre kanske
Mycket lakrits skulle de vara
och ingen choklad



så träffade vi då äntligen bästa vännen 
hon var vid gott mod

blev glad för godis, böcker och 
den lilla virkade "saken"


på väg hem blev det 
FRASSES



antingen var jag extra hungrig
eller så var den väldigt god
vi delade på den
riktigt bra botten


så kaffesugen när vi kom hem
och som jag längtat efter min stickning


senar på kvällen en
korvmacka
älgsalami 
undrar om den finns hemma i stan?


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbart med vänner som hälsar på❤️Vi lever verkligen i ett långt land,april är lurig men här grönskar det tom gräsmattan växer och det är ljuvligt men kyligt.En annan typ av vår väntar på er i Västerås,ombyte förnöjer❤️

Anonym sa...

Så fint ni gjorde under Storumandagen!