mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 19 april 2023

Bakeribygget o Askeladden


två herrar Koltrast
vi har även sett en hona


och så lyckades jag fånga
bofinken


vi bestämde oss för en tur till Mo i Rana
bara för att vi kan liksom
inget direkt ärende


fast de var ju inte riktigt sant
åker vi till Mo finns det några MÅSTEN


detta är ett


ett mysigt litet ställe där man kan
fika och äta lunch


och är jag i Norge 
MÅSTE 
jag ha karbonader med gröna ärtor o lök


en liten promenad på maten





kolla in himlen❗


här är nästa MÅSTE
ett besök på Askeladden






vi handlade dock inget



pling i luren
du har 10 kg kattsand att hämta på 
COOP i Tärnaby 
de tackar Hedda för
det gick fort den här gången
Post nord skötte sej utmärkt 



fika på macken i Tärnaby innan vi kom hem på riktigt


Lennart fixade till kvällsmaten


det fanns ett varuprov med i kattsanden
frystorkade kycklingbitar 
HELT OEMOTSTONDLIGT 
tydligen


jag kände att jag blev lite sugen fram på kvällskvisten
kan säga jag åt "bara" upp halva
det blir ju en hel då den är dubbel


så var nästa kropp klar


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En sådan mysig utflykt 👍👍👍