mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 april 2023

jobbat på bostadsförmedlingen


jag tittade på klockan runt 7 
helt OK och stiga upp
MEN kl var 6
och jag är uppe nu


så träffande


torsdag javist



den sedvanliga middagsvilan


medans jag sov åkte Lennart in till byn
hämtade en bok på bibblan
som jag beställt


och var på litet svanspan


jag fixade tre lådor sjömansbiff


då jag inte har så mycket stoppning
virkar jag bara kroppar så länge
får köpa stoppning på IKEA 
när vi kommer till stan


kvällspasset handlade i dag om småkryp
jag kom att tänka på min kompis Oskar
som bodde i en kaffeburk ett sommarlov
han var ett myrlejon
vi matade honom med flugor, myror o mygg
när sommarlovet var över
fick han flytta tillbaka till grusgropen
där pappa hittat honom


vi fortsätter på torsdagsspåret


kvällen ägnades åt bostadsmarknaden
min vän måste ju ha någonstans att bo
när hon jobbar i Västerås
det ser lovande ut i alla fall

fick tag i tre tänkbara
och en som var lite för dyr
MEN låg underbart
ja hon väljer



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller tummarna för bra boende✊️Sjömansbiff är smaskens🌷