mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 april 2023

HURRA de fixade sej 🏰


dagen började med köttbullsfix
fin fin köttfärs en påse fransk löksoppa
och en stor klick yoghurt


rullade ett bläck med köttbullar
som stektes i ugnen
men det blev ju lite köttfärs över
så då stekte jag några biffar
i vanliga stekpanna
stuvade morötter till det 
blev ju nästan lyx


det smälter så det knakar


än är det lite svårt att gå genom grinden


Hedda spanar om hon ska hoppa upp på 
insektshotellet som sitter på väggen
men hon har nog insett sin begränsning


men hjälpa husse kan hon


då vi inte vill att Hedda ska traska under altanen
måste små hål sättas igen
på sommaren kommer hon inte in där
för det står en hallonplanta just där
men nu när det inte är någon växtlighet
fanns det ett hål där som hon nog skulle
kunnat ta sej in igenom


de var jobbigt att jobba


så nu blir de lite vila
och gos


men inga långa stunder
det finns så mycket spännande


tror bestämt det finns en mus där 
ser så fina gångar i snön
och mat har den ju i överflöd


så var det pajskal igen då
nu med köttfärssåsen från i går


vila på maten ett måste


hittade lite stoppning så jag kunde
fixa ett huvud
så  blir de en mössa
och i morgon får det bli 
händer o fötter


mitt slit på bostadsförmedlingen
gav resultat
Helena har fått lägenhet
i kvarteret bredvid oss
HURRA



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilket fiffigt sätt att göra köttbullar,ska härma😂