mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 30 april 2023

STOLLEPROV


en otroligt fin morgon
-5° och strålande sol


jag älskar "mina" egna
nattjästa frallor


Hedda väntar på att få
del av pålägget
men hon får INTE röra mackan
och hon är så duktig
och väntar tills hon blir 
serverad ur hand


lite sånt och lite sånt
en skvätt lasagne
en skvätt potatisgratäng
och en korvskiva
blev dagens lunch


Lennart for till Hemavan
och säsongsavslutningen
med de stora 
VATTENPLASKET


stolleprov på hög nivå 


och helt galet om du frågar mej


jag fick besök i solen
av Åsa o Maria


jag fick en ask choklad


Hedda fick en fågelklo
Men Hedda är skeptisk 


blev lite sen vila 
men vila blev det


välsignade lådor från frysen
nu blev det Flygande Jakob 


då jag bara har mönstret i mobil/dator
har jag rita upp det
i ett kollegieblock 
det är ju lite svårt att se på mobilen


fick kort på våran lilla Jack
med drägglisen jag stickat


han kan nästan sitta själv nu

en sista hälsning till grannen
är nu  fixad


nu börjar svanarna anlända
MEN i dag var dom långt bort
när Lennart åkte förbi 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lilla söta Jack❤️Matlådor är välsignelse 👍