mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 september 2023

Nu vänder vi blad .... och lämnar Yttervik


sista bilden från det här köksfönstret
nu packar vi och far söderöver
55 år i Yttervik blev det 
med ett litet uppehåll på mitten
då vi bodde i Mellansjön
men de är ju bara dalgången bredvid
så de räknas inte


nu har vi bäddat rent till 
Robban som nu ska bo  här
och Hedda har som vanligt
synat jobbet


och en godis på kudden är ju aldrig fel


sista skrivandet i
Anders Georgs dagboken


Namnskylten skruvas bort


Katten i buren


Husse o Matte i bilen
ja buren är oxå i bilen nu
Mot Västerås
är väll där om 12 timmar


tur jag har handarbete för dessa 12 timmar
blir ju lite tråkiga annars


frukost på Stenmans i Vilhelmina


en ost o skinka till mej


och kaffe
koppen är ju snygg
men den är lite skrovligt i ytan
de kändes inte så gott att dricka ur


att gå på toa med "järnställning" går
men det går bättre att ta av den


Nipan i Sollefteå
leverera stekt fisk o tomatsås i dag


och Tönnebro fick bistå med 
kaffe o macka till mej
en Fanta till Lennart och 
han smusslade med sej påsen
med gofick han fick av Ingrid


chokladkaka, banankaka och en 
god mandelkakan
han fick ju en av var när vi var där igår


prick 12 timmar tog det den här gången oxå
nu har vi landat på vår balkong


Hedda har kollat runt 
de första hon gjorde var att 
VÄSSA KLORNA
sen blev det dricka vatten 
kolla runt lite mer 
år lite 
och sen kunde hon tvätta sej
och lägga sej till rätta 



MEN VA TUSAN
de regnar ju in 
FORTFARANDE
på balkongen 

 

4 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att ni är hemma och kan ta dom i örat gällande balkongen,gör om och gör rätt inför höstens rusk.Så fint ni har lämnat,renbäddat,godis på kudden osv,det här kommer att gå bra🤗

Anonym sa...

Vi känner inte varandra men jag har följt dig då ni varit i Yttervik. Har varit jättekul att se ditt skrivande om Tärna området då mitt hjärta också klappar lite extra för byggden. Tack för dom här åren!

Anonym sa...

Det är samma med mig för jag har också läst om när ni varit i Tärnaområdet. Själv kom jag dit 1964 och var regelbundet fram till 2014.
Kul att läsa det du skrivit så tack från mig också.

Anonym sa...

Följt er när ni varit i fjällen. Fina bilder du sent. Varit i Tärnaby och det är så vackert. Allt har sin tid. God fortsättning på livet i Västerås.