mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 september 2024

ÄNTLIGEN ‼️


nu tog jag mej samman och 
vi fixade en matlista 
har slarvat hela sommaren


dagens lunch intogs på ❣️
det var varma mackor 
med skinka o ost
skinka o ananas
salami o ost
sallad 

och så kaffe o kaka
vissa åt 3-4 mackor
andra åt 1 🤣

tur man får göra som man vill


hem och vila lite 


innan vi åkte ut till Zethelius
Elsa sov och det var lite med folk
vi fick lite kaffe innan kaffet så att säga


så kom "folket" och Elsa fick komma upp


hon mådde så bra idag
❤️ så roligt ❤️
MEN ack så långhårig hon blivit
undrar om jag ska ta med saxen 
på torsdag och fixa luggen ❓


en ensam prästkrage i gräsmattan utanför
boendet


la klart alla svarta pärlor 
(tror jag )


korv stod det på matlistan
en egen variant av korv i ugn
skivade korven
hade på lite röd kebabsås från schysst käk,
 lite senap, hackad inlagd gurka och riccotta
så ett lager till med korv o alla grejer
+ lite riven ost på toppen 


så gott får jag säga


vilket skådespel när solen gick ner i kväll



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är såå skönt med matlista även om man inte följer den slaviskt,skönt när allt finns hemma🙏Facebook är knasiga,jag hade skrivit samarbete som rubrik på bloggen och fick en varning om avstängning men när jag ändrade rubriken till känns bra så blev jag förlåten🙈😂😂😂