mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 september 2024

en mycket trevlig dag om än blöt☔


på  tur med Skiljebo PRO
till Gröönsö




så kom vi och regnet


började med en god macka
i brännvinsbränneriet
nått brännvin fick vi inte men KAFFE




hål i golvet


här tog men in varor från båtarna
när det begav sej
nu är det ett fönster mot "havet"


gruppen delades upp i två grupper
en fick besöka butik o mussum
en gå på guidad  tur 
så byttes dom av så alla fick allt
jag tog dock inte den guidade turen
jag avstod 


det renar in även i detta tak




Rudbeckia 
min anfaders blomma 



stora träd 


ännu större träd


Gröönsö är ju äppelodling
nu var träden rätt långt borta
med höga staket runt så de 
var lite svårt att fota 


undrar om  jag ska skaffa ny taklampa 


det fanns mycket i butiken att handla


här sved det i fingrarna lite


så gick gänget till nästa ställe
och jag sitter kvar
det regnar ute


dom hade en fin slottsvandring i alla fall
med en bra guide 



när sista gänget fick sin guidning
gick vi till bussen och väntade


för de regnade som sagt
ingen ville strosa i trädgården


men då jag har stickning med 
går det ingen nöd på mej


känner du igen mackan❓
jag gjorde en "pensionär"
tog med halva mackan från Gröönsö i servetten
och åt upp den när jag kom hem


kan tyckas att jag inte gjort nått mer än åkt buss
men min kropp är helt slut
tur jag får vila


det var extrapris på 
frysta matlådor för ett tag sen
passar bra just idag


helt ätbart 
MEN VAR VAR SMAKEN
Bea o rödvinssky
borde ju smakat nått
jag trodde nästan jag mist mina smaklökar
DE SMAKADE INGENTING
men mätta blev vi


de här smakade i alla fall som det skulle


kollade på The Floor 


en liten socka blev också klar
13 cm lång 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Trevlig utflykt trots vädret👍Tack för fina bilder👍