mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 september 2024

en blandad dag


torsdag = ❣️och pärlande
i dag gjorde jag klart anteckningsboken på riktigt
med skyddande lim 
och så fortsatte jag på blomtavlan


sagoboken jag beställt hade kommit
den fanns i BORÅS av alla ställen
ska ha den på sagostunden nästa vecka


hem och käka palten


i dag när vi kom till Elsa hade hon just somnat
efter 3 kaffet.... hon fick sova 
vi tassade ut
De här kortet är från 
12 sep -15
Elsa o Patrik kom på besök i stugan
gissa om vi blev förvånade när en 
STOR lastbil kommer in på gården
och ur kliver Patrik och sen hjälper han ur Elsa
så roligt


hade lite äpplen jag inte hinner göra nått med
la ut på "våran" gårdssida på FB
och äpplena gick åt 


glass till eftermiddaskaffet


provade ett nytt recept
smördeg o äpple rullat som bullar


inte så tokigt


när ugnen ändå var på
fyllda isterband


kan berätta att de var de första jag bjöd Elsa på 
hemma hos mej i Böseberg
bodde ju fortfarande hemma förstås
de här var nån gång på hösten 1964
och rätten hade jag lärt mej i
husmodersskolan 
och den håller än får jag säga


hittade ett kort på Thyra som liten tös
nu är hon ju STORA tjejen går i skolan


kvällens TV
Arvinge okänd


och svenska fall




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Våra ungar växer så fort,stoppa tiden❤️