mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 2 september 2024

ett nytt recept 🍗


då rullar våran födelsedagsmånd in 
med buller o bång
vid ett snabbt över slag så är det vist 7 st som fyller år
den här månaden + mamma som skulle fyllt


vi börjar med Sigge som blir 1 år i dag
Sigge har lyckats bli förkyld 
och mamma Sofia ont i halsen
så vi avvaktar med besök
jag vill inte dra på mej baciller
har lite många läkarbesök
+ att vi vill absolut inte 
dra på Elsa en förkylning


lilla stora Sigge o pappa Anton


MEN en kanin ska Sigge få 
bara den blir klar


rumpgarn


blev rätt söt om jag får säga det själv


pimpade nudlar till lunch


toppad med jordnötter o sötsur sås


så ett besök till Elsa
hon satt och tittade på parasport
med dom andra åldringarna
blev som synes glad när vi kom
tycket hon tappat minnet och säger 
saker som blir tokiga
ja ja hon är 103 ja vet...


ut och handla när vi i alla fall var på den sidan stan


ett för mej nytt recept  


jag hade dock inte grillad kyckling
utan jag stekte upp ett bröst i små bitar
innan jag la de på potatisgratängen








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härlig mat👍Är man så gammal och blir omflyttad blir det nog lite rörigt,huvudsaken att hon har det gott🍀