mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 september 2024

nu blir det nya rutiner 💉


man behöver inte ha diabetes för att ha 
sköna strumpor ...  Lennart fick 
sina i dag på morgonen med 
bud från apoteket ,,,köpte ju liknande 
till Elsa och mej jag tyckte dom 
var så sköna så jag beställde till 
Lennart oxå 


tisdag morgon 
BÄSTA STÄLLET 


jag tog med mej jultavlan
på handarbetsträffen i dag
tänker att de är bäst att 
ta tillfället i akt 
många pärlor är det


Lunchen intogs på Pizzerian


för det var dax för ett nytt 
väntrum ... endokrinmotagningen 


May Al Baroudi
läste i journalerna och tittade på min rygg
konstaterade att jag har nya kotkompressioner
fast jag fått infusioner i tre år 
inte konstigt att jag har ont i ryggen
ja ja nu ska de bli ändring


jag ska ta injektioner varje dag i 18 månader
sen fortsätta med infusionerna 

blir kallad till sköterskan som ska visa 
hur det går till
jag tror dock att jag vet eller nästan i alla fall
hade ju injektioner för migrän en gång i tiden


kan säga det blev 2½ timmes sömn på det


i dag fick jag inget sällskap av Hedda
hon sov här i soffan


vi ville ha fisk men hade ingen fisk
så det fick bli pannbiff med sås o potatis


skulle haft dessa som förrätt men dom
var svår kokta så det blev till efterrätt istället


tänkte börja med de svarta
men det var för mörkt så de får bli i morgon
i dagsljus


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är en riktig kämpe 🌹💪🏾❤️