mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 september 2024

inte ens min fiende .... JO Putin kan få det i dubbel upplaga 🫣


vi tog en tur ut i naturen
började vid Rörbosjön


inga fåglar ... jo två hägrar såg vi


men lunchen var god
libabröd med tonfiskröra


otroligt va äpplen det är 
men konstigt att de inte 
var några bin o getingar


nypon fans det oxå


för att inte tala om rönnbär


så fortsatte vi till Öjesjöbrännan
där var det lite badfolk med husbil







nästa stopp var Färnebo Fiket


en lustig pelargon



kan säga att jag var rätt trött när vi kom hem
inte tal om att läsa eller lyssna
nu var det BARA sova som gällde


att mat kan vara så gott


alla minnen är inge bra minnen
önskar inte min fiende detta 
(bältros i ögat)
jo Putin kan få i BÅDA ÖGONEN
och ingen medicin  
När jag ser bilden kan jag känna smärtan
fast de är 10 år sen


en gammal klassiker till kvällens TV


äpplen i ugn



fyllda med mandel o smör
toppade med socker o kanel
och lättvispad grädde 


återskaparna vill jag inte missa


sen blev det avslutningen från Paris
och paraOS


avslutade med ett känt 
jazzband ... dom har jag sett o 
hört i Tärnaby kyrka
Gospel Stompers Jazzband

nu var dom med i
gudstjänst från Listerkyrkan i Hällevik








 

Inga kommentarer: