mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 september 2024

ARG 😠 LEDSEN 😢





lite kyligt och då slår det till
bara så där utan förvarning


Raynauds syndrom/fenomen är en kärlsjukdom 

som karakteriseras främst av episoder med vita fingrar. 

Sjukdomen kan beskrivas som att kroppens 

temperatur-reglering inte fungerar riktigt som den ska



var till Hörselenheten
höger apparat hade slutat funka
det var glapp 
fick ett nytt "fäste"
och nu hoppas vi på det bästa


sköterskan ringde från endokrinmotagningen
jag får komma dit på tisdag och lära mej ta sprutan
jag skulle bara gå in på apoteket och BESTÄLLA
medicinen ... så de är nu gjort och jag får
hämta den innan jag åker upp på "lektion

så ringde biståndshandläggaren från Zethelius 
och dom hade missat att berätta för Patrik o mej
att det var planeringsmöte för Elsa 
frågade om jag kunde vara med på 
telefonmöte MEN jag satt ju i väntrummet
så de gick inte Tur Patrik kunde
även om han var mitt uppe i jobb

ja ja vi får se hur det blir 
jag blir så ARG o LEDSEN
de är ju viktiga grejer och så "glömmer" dom
att meddela anhöriga


förmiddagskaffe på 
BÄSTA STÄLLET
så ilskan får landa


Hedda ser storögt på när Husse
vandaliserar hennes majs


men kolla det är ju en liten 
majskolv
de trodde jag inte det skulle bli


men de är inte synd om henne
hon har fått ny



smakar lite om den duger


vi åt i alla fall blodpudding
Hur ofta äter du mat du inte gillar??


dagens stora höjdpunkt
fotoutställning på
Virsbo konsthall




Anders i samspråk med en annan fotograf
diskussionens vågor går höga








jag hade beställt två muggar  
av Susanne hon var ju där med sin man
Anders som är  huvudman för utställning 
så nu har jag fyra fina muggar


hade kebabbspett (röd prislapp)
har inte testat tidigare 
men det var mycket gott


småfåglar på grannens balkongtak






äpplen i ugn i kväll


dom liksom exploderade  
ja inte så det blev äpplen i hela ugnen 
men det blev bara mos av dom
hade fyllt med mandelmassa
så gott


en magisk måne får avsluta dagen








 




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Eftersom jag planerar och lagar maten så lagar jag sällan sånt som jag inte gillar men ibland är jag extrasnäll och då äter jag rester😂