mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 september 2024

Befriad ❤️


snickeriverkstad i köket


behöver en "bricka" att lägga tavlan på
så de är lätt att flytta 


kan säga att de svarta är knepigt
även i dagsljus
men skam den som  ger sej


vi får "sittdynor" av trä på 
blomlådskanten 
de tackar vi för


Blodpudding
nyttigt ja
billigt ja
gott nja


i dag ville Hedda ligga under täcket 
vid fötterna MEN det var en fågel
på balkongtaket som störde


kl 14.45
jag blir befriad från EKG.....


kan säga att den här gången blev de inte så farligt
rött o kliigt 
förra gången jag hade långtids EKG
var de nästan sår under elektroderna 


en snabbis upp på lasarettet
och lämna i apparaten 
och papperet jag skrivit mina 
anteckningar på 


i dag var det en riktig järnbost dag
för nu blev det levergryta till kvällsmat
hade en skvätt i kylen


sås är gott 


ett nytt fråge/tävlingsprogram på TV
the floor 

varför i hela friden 
ska alla program heta på engelska❓❓❓
men rätt kul var de 
fast de inte hette Golvet


och sista majsen blev uppäten
får åka ut till Lunda och plocka lite fler



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att komma loss👍Ni får såå fint på er gård👏🤗