mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 23 september 2024

kökstjänst


jag blir så ARG att jag ser rött
de tog inte en vecka så var den någon
som "behövde" en planta från 
våran blomlåda


ut till Erikslund för att fixa routern
men vi var för tidiga 
affären öppnade kl 11 och inte 10
så vi han med ett varv inne på CityGross
som öppnar redan kl 8
och han med en fika också
innan Power öppnade


 och kolla den lyser....
killen tog ur batteriet och satte 
dit de igen .... ja ja nu vet jag hur
jag kan göra i alla fall
HURRA det FUNKAR


så var det dax för dom gröna 


syltade gröna tomater är ju så gott
fick man alltid till söndagssteken hos mormor



sen lunch
pastasalladen från i förrgår o kycklingen från igår
blev en bra kombo


så en vila 
tror jag somnade innan jag fått huvudet på kudden


mera tomater
nu blir det chutney 


älskar ingefära


i receptet stod det att jag skulle 
dela tomaterna i kvartar
beror väll på hur dom ser ut 
tänker jag



nu ska de koka en timme eller lite mer


blev 1 timme o 15 min 


mera kökstjänst

i morgon kommer Annaeva på lunch
så jag fixar den nu
en linssoppa med spenat
är ju på handarbetsjunta på fm i morgon


ska kryddas upp i morgon
tror jag ska ta lite lime ....


Dumpnings till kvällen


Det sitter i väggarna på TV
och möss-stickning 


mössan blev klar


och jag började på en ny



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hur sjutton är man i skallen om man stjäl från en rabatt,blir rasande🤬