mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 september 2024

trångt mellan revbenen


kan säga att det 
REGNAR o STORMAR

men det var bara i byar och gick snart över
för att återkomma ja ja de 
ÄR HÖST 


Förhandsvisning!
Torsdagen den 3/10 kl:17:30 kommer Glada Hudik-teatern till Västerås
och ger oss möjligheten att visa en förhandsvisning
av den nya dokumentären Det kunde varit vi.
Vi på ICA Skiljebo säljer biljetter
till förhandsvisningen för 25kr/st
och alla intäkter genom biljettförsäljningen
kommer att gå till välgörande ändamål.
Biljetterna säljs både i kassan och spelhörnan.
!!På grund av begränsad tillgång har vi ej möjlighet att lägga undan fler biljetter!!
//ICAnders och alla underbara medarbetare!


så där två biljetter inhandlade


så var det dax för ultraljud på hjärtat


var tidig men va gör det har ju stickning
MEN 
det var en familj i barnhörnan
som måtte varit döva alla tre
ungen var så himla HÖGLJUDD
att man inte hörde va sköterskan ropade upp
och föräldrarna gjorde ingenting 
suck o stön 
men så ropade dom upp Hugo och det
blev lugnt i väntrummet 


undersökningen tog först 45 min 
sen iväg och visa överläkaren
tillbaka och ta om några sekvenser
jag är tydligen så trång i revbenen att de 
är svårt att få till bra bild
så hela besöket tog en timme
Undrar om de är kotkompressioner i ryggen
som gjort att revbenen är så tajta

så nu är jag så öm i revbenen 
att jag nästan inte kan ha bh på mej

han såg i alla fall 
extra slag och läckage i en klaff
men det måste kollas upp 
av nästa läkare och sen 
sändas till min Fanny på VC
som sen meddelar mej


Lunch på MARIN kolgrill
lite från salladsbordet innan maten kommer


ett populärt lunchställe helt klart
nästa gång vi äter lunch här ska vi komma efter 12.30 
*fniss fniss*


kycklingspett tog jag
Lennart shawarma 


vem trodde jag skulle kunna äta upp?


kaka till kaffet
som var riktigt gott 


hem och vila i flera timmar


så kom ena delen av min nya projekt
Stina min vanliga leverantör
hade inte tillräckligt många nystan av detta
nu väntar jag på mönstret och de andra garnet
jag beställde från henne


nu ska här rivas


vet i tusan när vi lagade raggmunk sist
nått år sen tror jag


gott blev det i alla fall


1981 var vi på äventyr på Sri Lanka
en studieresa så intressant
att titta på IOGTs hjälpverksamhet
och barnen var med
ungarna talade om att Elefanten
hade VASS rygg som gjorde ont 
i deras rumpor


samma kille men året är nu 2023
och han har kommit upp till Yttervik
för att hjälpa oss flytta 
åren går men barnen är än lika kära


kvällens TV
the floor 







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt med billiga biljetter 👍Konstigt väder,vi hade sol men blåst,inget regn och 17 gr,klagar inte🤗