mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 oktober 2024

Mota Olle i grind




så skönt på balkongen 
fast det bara är några + grader
så är det skönt här inne 


då har remissen landat på 
hjärtmottagningen 
Fanny ger sej inte så lätt
även om röntgen var bra
vill hon gå vidare 
❤️


dagens lunch ett paket snabbnudlar


och lite wookgrönt
och en lite pimpad sås
med 
vitlök, 
japans soja,
sesamolja
honung
chiliflakes 
jordnötter 


ett paket räcker till oss båda


lägger mej och lyssnar en stund


innan vi åker till Zethelius o Tant Elsa
i dag var hon klar i tanken i alla fall
även om hon efter 15 min tyckte vi skulle gå


lite tidigt 
eller ❓
🎄


"vantarna" till Oscar II som jag 
beställde i helgen kom 
så jag hämtade dom 
och i morgon ska vi se 
hur det funkar
ser bra ut i alla fall


stekt fläsk o löksås


kvällens TV The Floor


 och gränsbevakarna


håller jag på att bli förkyld
bäst att 
mota Olle i grind

(viste du förresten att Olle är en gammal
benämning på tjur.... och om tjuren var på
väg att rymma fick man mota honom till
grinden )










 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu fick jag äntligen veta vem Olle är😂🙏