mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 oktober 2024

Stängt för tillfället 🥹och antika glidöglor 😉


än kan man njuta av frukosten ute på balkongen


först ut till Tillberga och hämta 
lite grejer
och sen till Hälleborg
och Elsas lägenhet där 
med sängkläder gardiner och
lite annat smått 

skulle behöva sån här glidöglor
MEN DE FINNS VIST INTE LÄNGRE
var på två ställen 
Selfemade o Bauhaus 
men dessa öglor är "antika"

ja ja Lennart satt gardinkroken
över gardinstången
men då kan man ju inte flytta 
gardinen 


så vi gav upp och åkte och åt
skulle äta på det persiska stället
men där var det stängt för tillfället
så det blev det Turkiska stället
Marin


en kycklingrullad utan pommes till mej
(den längsta biten fick följa med hem)


blev en lång vila på det


så sugen på kalvdans



så jag vispade samman 
3 dl torrmjölk
3 ägg
7 dl 3% mjölk
som fick gräddas i vattenbad


la ut en blänkare på FB om att jag vill
köpa ett litet köksbord till Elsa
Det hon har är stort o runt
och rummet är ju inte så stort
ja ja 
på 15 min hade jag köpt ett
och det var bara att åka och hämta
snabba ryck
FB är bra ibland


kalvdansen fick stå kvar i ugnen
jag stängde bara av värmen


den blev perfekt


kvällens TV 





 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland har man tur👍

Mådde sa...

och dom stunderna får man suga på