så har hela dagen sett ut
nu är Hortensian fin
vid Norrbygatan 5
tycket de är så lustigt
med dess olika färger
i går hämtade jag min bit
och nu ligger den i grytan och ska in i ugnen
Lennart var ner till Torghandlaren
köpte smulbär o vattenmelon
och fick med en granadilla
till mej
den är så magiskt god
så man nästan "svimmar"
mat när det är varmt
vila med benen i högläge
när det är varmt
och Cirkeln i lurarna
eftermiddags fika
Lennart har kollat SM veckan
jag kollade litet bangolf i alla fall
efter nästan 2 timmar i ugnen
blev köttet mört så t.o.m jag tyckte de var bra
tänk jag har sett på många TV program om mat
att man slänger rotfrukterna som kokat med
de gör då aldrig jag
vist dom är mjukare än mjukast
men vi gillar dom ändå
har ju massor av smak
Nallarna här
i dag har vi provat kläder
vi fick välja och så här blev det
vi har sett skolväskorna och böckerna
men dom tar vi när vi ska till skolan sen
när vi kommit till Ukraina
Jag är ju en "gammal" Nalle
har bott hos det gamla paret ett tag
I går kom ett gäng nya Nallar
och dom skulle prova kläder
jag hade en gul tröja på mej
som en av Nallarna blev så förtjust i
så Nallen fick ta den
jag tänkte att tanten stickar en ny till mej
hon är rätt flink säger hennes gubbe
så tanten stickar en jumper som hon kallar för
Yemenvästen till mej nu
hon har stickat MÅNGA såna väster
till barn förut men aldrig till en Nalle
nån gång ska var den första
och JAG får den första 💙
Nästa gång vi träffas har vi nog fått namn
// Nallarna
PS det har ryktats om att det finns
halsband på nått som heter
Hjärtpunkten ❣️
smulbär är gott det
att bara äta som godis
tycker faktisk de är godare än jordgubbar
för man tycka så 😎
Nattens Blodmåne
Även om det inte var en riktig blodmåne –
den uppstår bara vid en total månförmörkelse –
var den magisk
den röda tonen berodde på att månen stod mycket lågt
på himlen och ljuset färdades genom jordens atmosfär
den är hur som helst
MAGISKT












.jpg)
1 kommentar:
Så får man tycka👍
Skicka en kommentar