mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 31 juli 2018

så går en dag ifrån vår tid och kommer icke åter...

 det finns hopp i buskar 

och på marken

ja även i min sålåda
salladen tar sej

 morgonkoppen i halvskuggan

 Lennart for till T-by och jag tog kaffemuggen 
och gick ner till stranden
blåser en ljum vind helt underbart

Södra station till lunch
tror det var sista burken
MÅSTE koka en ny laddning

dagens tupplur 
får bli här....


 sov gott ända tills barnen kom och badade

 långt ut i sjön hittade pojkarna ett "fynd"

 kl blev tre och Lennart fixade lite fika

Fam Skrak skulle fotas
men som alltid när kameran är där
är det inga fåglar

då fotar han
 grannen rätt över sjön

 man kan tro att båten är full med sten
men så är inte fallet

en sädesärla kommer in för landning


Min egen hemkokta pölsa

så var då även Gustav klar
och dom andra fick också namn efter personer här i Tärnaby
ja även en hund fick vara med
hoppas Ruff inte blir sur när han fått ge namn åt en katt

Inga kommentarer: