mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 augusti 2022

Långbakad älg o frästa räckor


vilken underbar morgon
frukost ute i solen


just bredvid aklejan


sen blev det en tur in till "Byn"
för gudstjänst


Jesus på Förklaringsberget


Präst Helena Andrén
Kantor Jon Sjödin


och Ingrid Eriksson  läste texterna


och var behjälplig vid nattvarden



Vaktmästaren Ove Kolbengtson hade fixat kaffe
och bakat kaka



jag fick ett snack med kantorn


mycket snick snack blir det
så trevligt


vi åt söndagslunch på 
  Auroras kök (gamla Nannas)
i Hemavan


helt perfekt
 Taco BBQ älg 1st 45 kr  
tortillabröd med långbakad älg, 
ost, picklad lök & salsa dip


Lennart tog
en älg och en med
frästa räkor med stekt lök,
paprika, salsa o dillmayo
coleslaw och salsa dip


när vi kom hem var fröken så kelsjuk



och jag var trött
hon vill ligga mer än nära


så var det dax för altanhäng


och lilla ekorren har ingen respekt
hoppar upp på altanen
och Hedda efter


hittade en påse mandelmjöl
av äldre datum
fick bli några plättar till kvällen



så där då behöver jag inte 
kasta mjölet
nu ligger de i våra magar


att hålla span på den där ekorren
tar på krafterna


jag måste fixa upp köttfärsen 
så jag fixar en "rulltårta"
med svampfyllning



penslad med lite soya därav färgen
och det blev några köttbullar oxå


Hedda har blivit gammelmormor
till tre små troll
Den lilla ljusa får vi se hur det går med
den vill inte dia och blir matad varannan timme



en vacker afton efter en vacker dag
kl är 22.45

 

Inga kommentarer: