mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 oktober 2022

Livet går vidare ....även i stan


börjar dagen med att åka ner till
Munkgatan 5 och lämna 
5 IKEA kassar med 
påslakan, lakan, örngott
badlakan, handdukar
jackor, tröjor
stickade sockar mössor vantar
och 
gosedjur


så var det dax för lite lunch

och sova middag
så skönt Jobbargubbarna har ledig fredag
så jag kan sova lugnt


här har dom nu stått sen i går


och nu är dom kokade
blev lite mosiga men smaken är 
det inge fel på


varför finns inte dessa 
i svenska butiker❓
jag bara undrar⁉


så var det dax för äppelmos
fått två kassar av Pärzon










det är här lyx för mej



när vi hade familjefesten fick vi en låda 
"Fredagsmys"
den tog vi nu
tack alla ungar stora och små


nu lägger jag stickningen åt sidan


och greppar boken
lägger huvudet på kudden
så får vi se hur mycket läsa det blir



 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Äppelmos är såå gott👍

Anonym sa...

🥰

Anonym sa...

Blir mer mos idag