mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 november 2023

är hissen krånglar


i dag kommer nya sängarna
så nu ska gamla sängen undan
Hedda är förvirrad


Lennart skruvar isär den gamla
sängen som gjort sitt
bara soppor vid de här laget



så där NU KAN SÄNGEN KOMMA
den ska anlända någon gång 
mellan 11-13


ett nytt ställe det regnar i på


kommer in i springan nere vid golvet???

Lennart får gå ner till platskontoret 
och påtala detta
tur så är det öppet i dag 
torsdagar udda veckor 10-11
 

när han kommer tillbaka är 
hissen avstängd
och vi som ska få sängen i dag
Lennart ringer hisskillarna 
och sen tar han trappan upp 
10 våningar 
(tur de inte var jag)
Jag ringer "sängkillen" och talar om
hur det står till, att den står still
Han är ju redan på väg till stan
och vi bestämmer att han kommer 
så ser vi om hisskillen varit här och fixat
annars får vi ta det en annan dag


solmos o falukorv i ugnen 
blev dagens lunch


vi hade TUR
när sängkille kom
är hissen fixad




han bar upp
monterade
tag med skräpet
och vår gamla säng
HURRA HURRA


ny säng
nya kuddar
nytt täcke
Nu får de ligga så här utan lakan
och lufta sej under dagen


jag gick till ❤-punkten
för att "pärla" lite
först göra klart de här julkortet


sen fortsätta på den här stora 
mandalan ...


jag ser att en pärla sitter fel


får försöka pila bort den
och det gick bra


så kan jag fortsätta med 4:an



Helena hade baka så goda saffransbullar
jag brukar inte ta bulle på eftermiddagen
men jag kunde inte motstå


älskade lilla Sigge
så lik mor sin 


hade en skvätt soppa kvar sen förra veckan
lite mer spenat och en skvätt mjölk
så var det mat i dag också
förstärkt med 
ägg o bacon 


gubbarna jobbar länge i dag
kl är över 17


HURRA 
nu har jag fått till det


Hedda är mycket fundersam över
nya sängen 


stjärnan har fått flytta in i sovrummet
batterilyset tyckte INTE om
kyla på balkongen
de var synd 
men o andra sidan fick
vi en fin stjärna i sovrummet 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sicket krångel men det blev ju väldigt bra till slut👍Full av beundran över Lennart som gick 10 trappor👏❤️