mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 november 2023

en helt vanligt måndag




MÅNDAG morgon på -Punkten
fick klart min tröja


ska ta mej samman och sticka en
julstjärna


mönstret på norska
kan inte riktigt koncentratet mej
på det hela 
så jag lägger det åt sidan så länge


i dag vankas det lättlunch
efter stickningen


tjejerna har stått och trillat köttbullar på
förmiddagen och vispat sås
SÅ GOTT


och kolla där 
de lär vara nått som heter
☀ SOL ☀


pölsa till kvällen


då jag fastnade i det norska mönstret
fick jag ta till en vantstickning
i stället
får nog försöka tyda norskan med 
lite hjälp från vänner


på TV blev det
Allt för Sverige


och en brödfabrik i England


hittade lite rotmos i kylen
så gott på mackan


så var den helt klar
trådar fästa och sånt 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Återigen en fin skapelse👏🤗