mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 november 2023

fick mycket gjort...


här ska klippas


de är tunt o fjunigt
svårt att få med småstråna


så var det fixat för den här gången


så tar jag nästa kund



hon var inte lika medgörlig i dag
vi var på balkongen och hon
tyckte nog det var lite kallt




blev ändå en hel del



så var det nästa projekt
julgardiner i köket



strykbrädan är en favoritplats
så fort den kommer fram 
ligger hon där
vare sej jag har strukit och brädan är varm
eller den bara står där




så en tur med Anne-Marie till Kerstin 
i Skultuna


 tanken var att vi skulle åkt till "Mässingen"
 och ätit lunch
men Kerstin hade redan ätit när vi kom
så vi fick kaffe o macka hos henne i stället
vi får ta mässingen i december i stället



vi hade en trevlig eftermiddag


var lite  hungrig när jag kom hem
tur det finns nudlar att ta till


ute är det busväder 
gubbarna fixar med plåtar runt våra fönster


inte lätt att sticka när men är 
matte till Hedda
🥰 men vad gör det 🥰


stuvad blomkål o isterband


fick till stjärnan
lite vind men jag tror inte det gör nått
nu ska jag göra en till
dom ska liksom sys samman 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ska nog stryka gardiner jag också,viskar tyst att jag avskyr att stryka.....men ingen annan lär göra det så på med musik och ladda för sex meter gardin...inte kul!Ute är det total blixthalka,naprapaten säger att jag inte får gå med icebugs men idag kan jag inte gå annars och hunden fick ju aldrig lära sig att gå på låda....men jag ser solen👍