mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 november 2023

på en byväg om våren .....


en fika och en ny lånebok
laddar inför sagostunden





en avdelning från Branthovda förskola
kom och lyssnade 
så gulliga ungar alla i 3-4 års åldern
och jag vet att en hade en hund och en katt på vinden
en vars pappa inte tyckte om djur 
och en där mamma jobbade 
och skulle hämta tidigt idag




fick så goda pepparkakor


och den här blomman 
av biblioteket som tack för
pyssel o saga


tänk de bommar fortfarande lite i rabatterna 
på vår gård


på en byväg om våren är det lerigt och dant
så även på hösten på vår gård 


men får allt gå lite omvägar här och där
för att inte "drunkna" 


skickade efter två nystan .....
ja ja Hedda får i alla fall en fin kartong att krypa
ner i ....tycker nog dom hade kunnat 
skicka i plastpåse 


ännu en låda från frysen 
nu börjar dom ta slut
och de är ju bra det
i dag blev det lasagne


åter till mötesplatsen


nu för att pyssla med 
barnen från ❤-punktens förskola


höstträd var ämnet för pysslet






mycket folk var det
några löste ordfläta
några bara pratade
och så var de vi som pysslade
Nu har barnen gått in till sej
och det blir en fika i soffhörnet


en sista ros hemma på gården


nu monteras nytt låssystem
 

och jag såg i D ingången att den här gamla
hederliga tavlan var bortbytt ...
blir väll här i morgon då 


var är Hedda?


stod blodpudding på matlistan
det blev stekt fläsk o löksås


Hedda ser till att matte
inte sliter på axlar och handleder
med stickningen 


de är inte samma färg på dom två nysanen
jag får kolla i dagsljus
vilket jag ska använda
de är ju ett utbytesgarn liksom
men de är så nära i färg och struktur
det går att komma

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Himla mysigt med barnen ❤️