mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 november 2023

går på halvfart


bussen ner på stan och till Citypraktiken
lång kö för vaccination 


men det var många sköterskor som jobbade
så de gick fort 
vi fick våra sprutor både covid o influensa


tänkte ta en fika på frällsis 
men dom har stängt 
så vi tog bussen hem på en gång
fixade till lite mos o fiskbullar
(har ett paket pulvermos som nödmat
och nog tusan är det NÖDmat)


så har jag bestämt med Karin på bibblan
6 januari läser jag om Teddybjörnen
och barnen får ta med sina gosedjur
till sagostunden


en djupdykning i grönsaksburken
en kålrot en morot och några potatisar
tillsammans med rak falukorv
och en klick senap
de var grejer de


Mos på macka
med lite senap under moset


på TV lagade Norbert en supermiddag
så klart 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag har jobbat med Norbert 79-82 ,en mycket trevlig prick,full med bus,noggrann,en fantastiskt trevlig person,det var roliga år👍Från sjukvården till restaurangbranschen,två helt olika världar!